Υποπτεύεσαι ότι σε ”χάκαραν”; Δράσε Άμεσα!

Αρχική Σελίδα » Blog » Υποπτεύεσαι ότι σε ”χάκαραν”; Δράσε Άμεσα!

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας έχει φέρει στην ανθρωπότητα μεγάλες ευκολίες αλλά δυστυχώς έχει φέρει και πολλούς κινδύνους, γι αυτό πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση ώστε να μπορούμε να την χρησιμοποιούμε και ταυτόχρονα να είμαστε όσο γίνεται προστατευμένοι. Ένα σημαντικό εργαλείο που χρησιμοποιούμε πλέον όλοι στην καθημερινότητα μας είναι ο λογαριασμός email. Τον χρησιμοποιούμε στην προσωπική μας ζωή αλλά και στην επαγγελματική μας. Αποτελεί πλέον ισχυρό στοιχείο ταυτοποίησης μας και εμπεριέχει ευαίσθητα προσωπικά μας δεδομένα. Συνεπώς η υποκλοπή του θα σήμαινε ένα σημαντικό πλήγμα για εμάς. Είναι σημαντικό να έχουμε αποκτήσει την βασική γνώση που χρειάζεται ώστε να μπορέσουμε να δράσουμε άμεσα όταν θα καταλάβουμε ή μας δημιουργηθεί η υποψία ότι μας έχουν ”χακάρει”😎. Στο σημερινό άρθρο , θα σας περιγράψουμε συνοπτικά πως μπορείτε να καταλάβετε ότι ο λογαριασμός email σας έχει παραβιαστεί και ποιες είναι οι πρώτες κινήσεις που πρέπει να κάνετε.

 

Πώς μπορώ να καταλάβω ότι έχει παραβιαστεί ο λογαριασμός email

  •  Προσπαθείτε να συνδεθείτε με τα στοιχεία πρόσβασης που έχετε θέσει και λαμβάνετε το error ότι τα στοιχεία πρόσβασης που χρησιμοποιείτε δεν είναι έγκυρα και δεν έχετε μπει στην διαδικασία να τα αλλάξετε ποτέ. Τότε θα πρέπει να σκεφτείτε ότι μπορεί να σας έχουν παραβιάσει τον λογαριασμό.
  •   Λαμβάνετε ειδοποιήσεις ότι πραγματοποιήθηκε πρόσβαση από άλλες συσκευές ενώ εσείς χρησιμοποιείτε σταθερά συγκεκριμένες συσκευές. Τότε και αυτό είναι σημάδι ότι ο λογαριασμός σας πιθανόν να έχει παραβιαστεί.
  •  Λαμβάνετε ειδοποιήσεις για αιτήσεις αλλαγής κωδικού πρόσβασης χωρίς να το έχετε αιτηθεί, τότε σίγουρα κάποιος προσπαθεί να παραβιάσει τον λογαριασμό σας.
  •  Παρατηρείτε ότι οι ρυθμίσεις στο email account σας έχουν αλλάξει. Πρέπει να σιγουρευτείτε ότι δε πραγματοποιήθηκαν από εσάς.
  •  Παρατηρείτε στις επαφές, φακέλους ή στις ταυτότητες του email account, νέες επαφές με περίεργα σύμβολα? Τότε σίγουρα ο λογαριασμό σας έχει παραβιαστεί και χρειάζεται λεπτομερή εκκαθάριση.
  •  Σας έχουν ενημερώσει συνεργάτες σας ότι όταν σας στέλνουν αλληλογραφία αλλά λαμβάνουν περίεργα error αποτυχίας παράδοσης στα οποία αναγράφονται άγνωστες-περίεργες ηλεκτρονικές διευθύνσεις?  Μπορεί να έχουν παραβιάσει το control panel σας και να έχουν δημιουργηθεί forwarders.

 

Τι μπορώ να κάνω αφού συνειδητοποιήσω ότι μου έχουν παραβιάσει τον λογαριασμό email

  •  Η πρώτη κίνηση που θα πρέπει να κάνετε είναι να αλλάξετε τον κωδικό πρόσβαση του λογαριασμού email σας και να ενημερώσετε με τον νέο κωδικό όλες τις τοπικές σας συσκευές.
  •  Έπειτα, επειδή δεν είστε σε θέση να διερευνήσετε ακριβώς από που έγινε η παραβίαση σας συμβουλεύουμε να αλλάξτε τα στοιχεία πρόσβασης που έχετε αποθηκευμένα σε browsers για τις εφαρμογές σας (πχ τράπεζες, control panel, διαχειριστικό ιστοσελίδας κτλ)
  •  Θα πρέπει να ενημερώσετε όλους τους συνεργάτες σας για το συμβάν ιδιαίτερα εκείνους με τους οποίους είχατε πρόσφατα οικονομική συναλλαγή.
  •  Ελέγξτε τους τραπεζικούς σας λογαριασμούς για να επιβεβαιώσετε ότι δεν έχουν παραβιαστεί και τα προφίλ σας στις τράπεζες.
  •  Θα πρέπει να σκανάρετε το υπολογιστή σας και αν χρησιμοποιείτε απλές εκδόσεις antivirus θα πρέπει να τις αναβαθμίσετε ώστε να μπορούν  να σας παρέχουν την μέγιστη ασφάλεια.
  •  Μπορείτε να ελέγξετε στον λογαριασμό email σας, στα πεδία επαφές και ταυτότητες και να διαγράψετε οτιδήποτε περίεργο βρείτε.
  •  Εφόσον διαθέτετε ιστοσελίδα , θα πρέπει να συνεργαστείτε με κάποιον developer να ελέγξει τις εφαρμογές σας για πιθανές τρύπες ασφαλείας (όσες εφαρμογές δεν χρησιμοποιούνται σας συμβουλεύουμε να απενεργοποιηθούν) καθώς και όλα τα αρχεία της για να επιβεβαιώσει ότι δεν έχουν παραβιαστεί ή αν τελικά έχουν , να τα καθαρίσει.
  •  Μπορείτε να ελέγξτε το cοntrol panel σας για πιθανούς forwarders που μπορεί να σας έχουν δημιουργήσει. Εφόσον χρησιμοποιείτε  cpanel , δείτε στο παρακάτω screenshot που μπορείτε να βρείτε τους forwarders. Οι forwarders δημιουργούνται για να προωθείται η ληφθείσα  αλληλογραφία και σε κάποια άλλη διεύθυνση ή μόνο σε κάποια άλλη διεύθυνση.
  •  Επίσης ένα ακόμη χρήσιμο εργαλείο είναι το email filters. Αποτελεί ένα πιο εξειδικευμένο εργαλείο και μπορείτε να το βρείτε στο cpanel σας. Δείτε το παρακάτω screenshot . Σε αυτό το σημείο αν δείτε δημιουργημένα φίλτρα με σύμβολα, σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα έχετε παραβιαστεί. Καλό είναι να το εξετάζει κάποιος γνώστης των control panel.
  •  Σας συμβουλεύουμε να επικοινωνήσετε με κάποιον ΙΤ ώστε να έρθει στον χώρο σας και να ελέγξει αναλυτικά τις τοπικές σας συσκευές και τους browsers σας.

Πως μπορώ να προλάβω την παραβίαση

  •  Δημιουργείτε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης. Καλό είναι να επιλέγετε τους προτεινόμενους από το σύστημα κωδικούς πρόσβασης ή να χρησιμοποιείτε μεγάλους και έξυπνους κωδικούς που θα συμπεριλαμβάνουν γράμματα, αριθμούς και σύμβολα. Μία καλή λύση είναι να χρησιμοποιείτε σύντομες φράσεις. Αποφύγετε ημερομηνίες, ονόματα συγγενών σας, κωδικούς που χρησιμοποιούνται και σε άλλες πλατφόρμες ή κωδικούς που έχετε δημιουργήσει και χρησιμοποιήσει παλαιότερα.
  •  Μην αποθηκεύετε κωδικούς στους browsers διότι είναι εύκολο να παραβιαστούν. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε ασφαλείς εφαρμογές , συνήθως με κάποιο κόστος αγοράς και να τους αποθηκεύετε εκεί. Σας συμφέρει να δώσετε λίγα ευρώ μια φόρα και να είστε προστατευμένοι.
  •  Αποφύγετε να πραγματοποιείτε σύνδεση στο ιντερνέτ μέσω διαφόρων πηγών (πχ σε καφετέριες) ή δημόσια δίκτυα διότι γίνεστε εύκολα στόχος για υποκλοπή. Επίσης πρέπει να προσέχετε την χρήση του Bluetooth.
  •  Διαβάζετε πολύ προσεκτικά την εισερχόμενη αλληλογραφία ώστε να είστε σε θέση να εντοπίσετε τα ψεύτικα link ή τις ψεύτικες διευθύνσεις τα οποία οδηγούν σε ιούς. Μην κλικάρετε σε κανένα ύποπτο link . Μπορείτε πολύ προσεκτικά, χωρίς να κλικάρετε , να περάσετε τον κέρσορα πάνω από το ύποπτο link και ο κέρσορας στο κάτω μέρος αριστερά του ”παραθύρου” θα σας δώσει δείγματα για το αν αφορά ιό ή όχι.
  •  Επίσης θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί και πριν ανοίξετε την αλληλογραφία να τσεκάρετε το email του αποστολέα. Πολλές φορές λαμβάνουμε spam αλληλογραφία με email αποστολέα παρόμοιο και όχι ίδιο με του συνεργάτη μας.
  •  Προσοχή με τα επισυναπτόμενα αρχεία τα οποία λαμβάνετε. Ο τύπος του αρχείου μπορεί να προδώσει το ότι είναι spam.
  •  Μην ρυθμίζετε την εφαρμογή σας να λαμβάνει όλη την εισερχόμενη αλληλογραφία στον file inbox , ιδιαίτερα αν στο συγκεκριμένο email account έχουν πρόσβαση αρκετοί συνεργάτες σας, διότι πάνω στον φόρτο εργασίας μπορεί κάποιος να κλικάρει χωρίς να το καταλάβει σε link spam αλληλογραφίας και να γεμίσει ιούς.
  •  Εάν χρειαστεί να συνεργαστείτε ΠΑΡΟΔΙΚΑ με κάποιον πχ για την επισκευή της ιστοσελίδα σας, καλό είναι μετά να αλλάξετε τα στοιχεία πρόσβασης της ιστοσελίδα σας και του control panel σας ή να δίνετε περιορισμένη πρόσβαση. Όχι μόνο γιατί ο εκάστοτε συνεργάτης μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για κάποιον κακό σκοπό αλλά και γιατί μπορεί κάποια στιγμή να παραβιαστεί ο δικός του υπολογιστής και να έχει επίπτωση και στους δικούς σας κωδικούς πρόσβασης.
  •  Να αναβαθμίζετε συχνά τις εφαρμογές σας (πχ, email clients, websites, antivirus κτλ) και να χρησιμοποιείτε τελευταίες εκδόσεις σε λειτουργικά προγράμματα.
  •  Να αλλάζετε συχνά τα στοιχεία πρόσβασης σε σημαντικές εφαρμογές.

 

Σχετικό άρθρο στο οποίο περιγράφεται μία μορφή παραβίασης είναι το ακόλουθο https://www.sigmaweb.gr/avoid-phishing/ .

 

 

Μοιραστείτε το

© 2005 – 2025 SigmaWeb – Φιλοξενία Ιστοσελίδων | Web Hosting | Streaming Hosting | Dedicated Server | Σχεδιασμός Ιστοσελίδων | GR Domain Name

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον ιστότοπό μας.
ΑΠΟΔΟΧΗ