Facebook: πώς ξεκίνησε και πόσο έχει επηρεάσει το σημερινό τρόπο διαφήμισης παγκοσμίως

Αρχική Σελίδα » Blog » Facebook: πώς ξεκίνησε και πόσο έχει επηρεάσει το σημερινό τρόπο διαφήμισης παγκοσμίως

Με το ξεκίνημα της Νέας Χρονιάς επιστρέφουμε στο blog μας με μια ευχάριστη και σύντομη ιστορική αναδρομή για το πιο πολυσυζητημένο Social Network παγκοσμίως, του Facebook, τονίζοντας τα σημεία αναφοράς στην εξελικτική του πορεία: από τη δημιουργία του μέχρι και τη σημερινή επιρροή του στην παγκόσμια διαφήμιση.

Τα Social Media έχουν επιφέρει σημαντική επίδραση στον κόσμο της διαφήμισης καθώς το διαδικτυακό τους κοινό ξεπερνάει τους Δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Πρόσφατες μετρήσεις αναφέρουν 1,15 δισεκατομμύρια χρήστες να κάνουν login στο Facebook μηνιαίως. Με τέτοια νούμερα είναι αναμενόμενο το Facebook να παίξει καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη της Interactive διαφήμισης παγκοσμίως και να αποτελέσει την πιο περιζήτητη πλατφόρμα advertising με τη δημιουργία των Facebook Ads.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και μέσα από μια σύντομη ιστορική αναδρομή να δούμε πώς ένα φοιτητικό εγχείρημα άλλαξε ριζικά το Business Strategy και τη διαφήμιση παγκοσμίως:

04/02/2004 –> Το Facebook είναι Online για πρώτη φορά!

Τότε δεν υπήρχαν διαφημίσεις που σημαίνει ότι οι πηγές εσόδων ήταν ελάχιστες με αποτέλεσμα τον πρώτο δημοσιονομικό χρόνο να χάσει $3,6 εκατομμύρια.

2006 –> Συνεργασία με την J.P. Morgan Chase

Tότε ήταν που εμφανίστηκαν και τα πρώτα διαφημιστικά banners σχετικά με την προώθηση της πιστωτικής κάρτας της J.P. Morgan Chase. Επίσης, ξεκίνησε και το Σύστημα Πόντων Ανταμοιβής για χρήστες οι οποίοι ήταν συνεπείς στις πληρωμές τους.

22/08/2006 –> Αποκλειστική συνεργασία με τη MicroSoft

Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν τη μεταξύ τους συνεργασία σύμφωνα με την οποία η MicroSoft αναλάμβανε μέσω του adCenter της την αποκλειστική διαχείριση της διανομής των διαφημιστικών banners στους 9.000.000 τότε εγγεγραμμένους χρήστες του Facebook. Ο μηχανισμός αυτός διαφήμισης ήταν ο προπομπός του σημερινού τρόπου κατανομής των διαφημιστικών banners, ανιχνεύοντας τη συμπεριφορά του χρήστη για τη βελτίωση της απόδοσης της διαφήμισης.

06/11/2007 –> ο “Φάρος” του Facebook

Επρόκειται για μια συνεργασία με 44 websites που προωθούσαν δεδομένα στο Facebook ώστε να διαφημίζονται σε στοχευμένο κοινό. Τελικά, ο “φάρος” ναυάγησε καθώς ο ίδιος ο ιδρυτής του Facebook παραδέχθηκε ότι ήταν μια λάθος ιδέα και έτσι η εφαρμογή αφαιρέθηκε 2 χρόνια μετά.

11/2007 –> Facebook Pages

Αυτή ήταν και η ιδέα που δέσμευσε πλέον και τις επιχειρήσεις στο να αποκτήσουν το δικό τους προφίλ επικοινωνόντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στους εκατομμύρια χρήστες του Facebook. Στην αρχή, οι χρήστες έπρεπε να γίνουν Fans μιας σελίδας, τον Απρίλιο του 2010 αρκούσε 1 Like!

04/2013 –> Στοχευμένες διαφημίσεις

Τον Απρίλιο του 2013 η Facebook εφαρμόζει την καινοτόμα ιδέα προώθησης της όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερης διαφήμισης με τη χρήση συγκεκριμένων φίλτρων.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε ποιές είναι οι δυνατότητες εκείνες που οδήγησαν τις Facebook Ads στην κορυφή του επιθυμητού τρόπου προβολής:

  • Διαφημίσεις Facebook VS Διαφημίσεις Google

Αρχικά να ενημερώσουμε ότι οι 2 ιστότοποι (Facebook, Google) βρίσκονται στις 2 πρώτες θέσεις επισκεψιμότητας στην  παγκόσμια κατάταξη. Λαμβάνοντας υπόψιν αυτό είναι αναμενόμενο τα στατιστικά χρήσης τους να ξεπερνούν το 52% των Internet Users για τον ιστότοπο του Facebook και το 90% για την Google. Τα νούμερα θέασης του διαφημιζόμενου ξεπερνούν κάθε προσδοκία όταν οι Facebook Ads καταγράφουν περίπου 1 τρις θεάσεων / μήνα και οι Google Ads 180 δις εμφανίσεων / μήνα.

Παρόλο που η μηχανή αναζήτησης της Google έχει μεγαλύτερο εύρος χρήσης, το Facebook εμφανίζει τις διαφημίσεις συχνότερα αλλά και πιο στοχευμένα. Λαμβάνει υπόψιν κοινότητες στις οποίες συμμετέχει ο χρήστης, τα ενδιαφέροντα, χώρο εργασίας, εκπαίδευση, δίκτυα κ.α. Οπότε οι διαφημίσεις γίνονται προσωποκεντρικές με την μεγαλύτερη δυνατή απήχηση.

  • Οι νέοι τομείς με φίλτρα εξειδικευμένης αναζήτησης είναι :

Περιοχή >

Στοχευμένες διαφημίσεις όχι μόνο σε συγκεκριμένες χώρες αλλά και πόλεις.

Ηλικία >

Στοχευμένες διαφημίσεις βάσει ηλικίας αλλά και πιο εξειδικευμένες επιλογές εμφάνισης σε προσεχώς εορτάζοντες.

Ενδιαφέροντα >

Διαφημίσεις βασισμένες στα ενδιαφέροντα και τις Liked Pages από το χρήστη.

Εκπαίδευση >

Βασισμένες σε πανεπιστημιακές κοινότητες/ κολλέγια, σε συγκεγκριμένα εκπαιδευτικά αντικείμενα ή προσεχείς αποφοιτήσεις.

Συνδεσιμότητα >

Δεν εμφανίζεται η ίδια διαφήμιση σε χρήστη ο οποίος έχει ξαναεπισκεφθεί τη σελίδα σε διάστημα μικρότερο των 30 ημερών.

“Χορηγούμενες διαφημίσεις” >

Με αυτό τον ευρυματικό τρόπο η Facebook διαμόρφωσε μια προσωποποιημένη πολιτική προώθησης των σελίδων, ενημερώνοντας αυτόματα τα posts με την αναφορά φιλικών ατόμων που έχουν πατήσει “Like” στην εκάστοτε σελίδα. Οι χορηγούμενες αυτές διαφημίσεις τυγχάνουν μεγαλύτερης αξιοπιστίας καθώς παρουσιάζει αλληλεπίδραση με κάποιο γνωστό άτομο.

Το συμπέρασμα είναι ότι η πλατφόρμα διαφημίσεων της Facebook εξελίσσεται συνεχώς, κερδίζει έδαφος και παίρνει τη μορφή μιας απόλυτα προσωποποιημένης διαφήμισης. Επενδύστε στα Social Network, αυξήστε τα Likes σας και διεκδικήστε καλύτερες θέσεις στην αναζήτηση του Facebook (Περισσότερα Likes – καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης). Βρείτε τον εξειδικευμένο συνεργάτη που θα σας οργανώσει την πιο αποτελεσματική Social Campaign για την υπηρεσία ή το προϊόν σας.

Μοιραστείτε το

© 2005 – 2024 SigmaWeb – Φιλοξενία Ιστοσελίδων | Web Hosting | Streaming Hosting | Dedicated Server | Σχεδιασμός Ιστοσελίδων | GR Domain Name

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον ιστότοπό μας.
ΑΠΟΔΟΧΗ