8 μαθήματα marketing που πήραμε από τις καταστροφικές καμπάνιες 8 κολοσσών

Αρχική Σελίδα » Blog » 8 μαθήματα marketing που πήραμε από τις καταστροφικές καμπάνιες 8 κολοσσών

Σε αυτό το post, λίγο πριν τη λήξη του 2014, θα καταγράψουμε τις πιο καταστροφικές branding ενέργειες 8 κολοσσών παγκοσμίως που αν και εύκολα θα μπορούσαν να αποφευχθούν, δυστυχώς πήραν τεράστιες διαστάσεις, ιδίως στα Social Media. Πρόκειται για άστοχες διαφημιστικές ενέργειες μέσα στο 2014, από τις οποίες, παίρνουμε και καταγράφουμε για εσάς το “ηθικό δίδαγμα”.

1. Walmart

Ως πανίσχυρος retailer της αγοράς, στην προσπάθεια της η Walmart να γνωστοποιήσει στο κοινό ότι μπορεί να καλύψει όλα τα μεγέθη με κοστούμια για το Halloween, πρόβαλλε το διαφημιστικό μήνυμα στη σελίδα της: “Fat Girl Costumes” (Kοστούμια για Χοντρά κορίτσια). Μετά από αναφορές & παράπονα βέβαια, κατέβασε άμεσα τη σελίδα και τροποποίησε τον τίτλο, ωστόσο η ζημία είχε ήδη πάρει ρατσιστικές διαστάσεις.

Ηθικό δίδαγμα: Μην προσβάλλετε ποτέ μερίδα της καταναλωτικής σας βάσης.

2. Ερυθρός Σταυρός

Με ιστορία πάνω από 130 έτη, ο Ερυθρός Σταυρός αποτελεί παγκοσμίως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα brands. Από τον Οκτώβριο όμως του 2014, μετά από μεγάλες καταστροφές όπως ο τυφώνας Σάντυ, κατηγορήθηκε ότι έδωσε περισσότερο έμφαση στο να κάνει καλό PR (Δημόσιες σχέσεις) παρά καλή δουλειά.

Ηθικό δίδαγμα: Μην υπερεκτιμάτε ποτέ το Marketing και υποβιβάζετε την ποιότητα της δουλειάς σας.

3. Target

Πρόκειται για μια τεράστια βιομηχανία παιχνιδιών. Είναι απολύτως δεκτό και κατανοητό ότι τα παιδιά παθιάζονται με τους υπερήρωες γι΄αυτό και οι φιγούρες των super heroes (batman, spiderman κ.α.) αποτελούν σταθερή αξία. Δεν είναι όμως καθόλου αποδεκτό από μια εταιρεία να τοποθετεί στο τμήμα φιγούρων δράσης, τις καρικατούρες εμπόρων ναρκωτικών από τηλεοπτικές παραγωγές για (πολύ) ενήλικες.

Ηθικό δίδαγμα: Tαιριάξτε σωστά το αντικείμενο σας με το κοινό σας.

4. US Airways

Η US Airways απάντησε με ένα auto-tweet της μορφής “Σας ευχαριστούμε για το feedback..” σε όλους εκείνους που παραπονέθηκαν στο twitter της εταιρείας. Αυτό δεν είναι καθόλου κακό. Το κακό είναι ότι το auto-tweet περιείχε εικόνα πορνογραφικού υλικού. Και φυσικά λόγω της Social μορφής της επικοινωνίας της εταιρείας με τους πελάτες της, όλο αυτό πήρε Social διαστάσεις και αναδημοσιεύθηκε ταχύτατα.

Ηθικό δίδαγμα: Μην αφήνετε τη διαχείριση της Social καμπάνιας σας σε έναν ανειδίκευτο ή εκπαιδευόμενο (αμφιλεγόμενης σταθερότητας συνεργάτη).

5. Reynolds American

Για δεκαετίες, η γνωστή καπνοβιομηχανία διακύρησσε ότι το κάπνισμα είναι προσωπική επιλογή του καθενός. Ένα μήνυμα το οποίο δεν επιβεβαιώθηκε όταν η ίδια η εταιρεία απαγόρευσε στους υπαλλήλους της το κάπνισμα στα γραφεία της. Ευτυχώς, για τους “εθισμένους” επέτρεψε να μασούν τσίκλες με γεύση καπνού.

Ηθικό δίδαγμα: Υποστηρίξτε πρώτα εσείς οι ίδιοι το προϊόν σας για να πείσετε και τους υπολοίπους.

6. Market Basket

Όταν το διοικητικό συμβούλιο της αλυσίδας grocery Market Basket αποφάσισε να αντικαταστήσει τον “αγαπημένο” CEO δεν φανταζόταν ποτέ ότι θα οδηγούσε σε ανεπίσημη απεργία των υπαλλήλων και θα ακολουθούσε μποϋκοτάζ από τους ίδιους τους καταναλωτές. Η απώλεια εκατομμυρίων δολλαρίων επανέφερε τον CEO στη θέση του ασυζητητί.

Ηθικό δίδαγμα: Εν τέλει, το brand καθορίζεται κι από τους ίδιους τους εργαζομένους.

7. American Apparel

Όχι και τόσο σοφή ιδεά από τον CEO της γνωστής εταιρείας ένδυσης να “τρέξει” για άλλη μια φορά αμφιλεγόμενη καμπάνια (σεξιστικού περιεχομένου) τη στιγμή που το διοικητικό συμβούλιο ήταν στο μεταίχμιο να αποφασίσει αν θα τον διατηρήσει στο ενεργητικό της εταιρείας ή όχι. Τελικά, τερμάτισε τη συνεργασία μαζί του έχοντας καταπιεί πολλές φορές στο παρελθόν την παρακινδυνευμένη συμπεριφορά και νοοτροπία του την οποία κι αποτύπωνε στις διαφημίσεις του brand. Με την τελευταία καμπάνια, όμως, το ποτήρι ξεχείλισε,

Ηθικό δίδαγμα: Μην κάνετε παρακινδυνευμένες ενέργειες, όταν η καρέκλα σας… τρίζει.

8. Malaysian Air

Θυμόμαστε όλοι: 2 αεροπορικές τραγωδίες μέσα σε μόλις 1 μήνα από την ίδια εταιρεία. Αντί λοιπόν να προσαπθήσει να καταλαγιάσει όλο αυτό τον αρνητικό απόηχο, λανσάρει σε σύντομο χρονικό διάστημα καμπάνια με concept: “Tweet τα μέρη που θα θέλατε να επισκεφθείτε πριν πεθάνετε!” Μακάβριο και ειρωνικό συγχρόνως. Το τι ακολούθησε στο twitter μπορείτε όλοι να το φανταστείτε.

Ηθικό δίδαγμα: Όταν το brand σας χρειάζεται ώθηση & στήριξη περισσότερο από ποτέ, μην κάνετε καμπάνιες στο πόδι. Σκεφτείτε διπλά!

Μέσα από κάθε “κακότυχη” marketing ενέργεια υπάρχουν μαθήματα που μπορούν να βοηθήσουν το δικό μας brand ώστε να αποφύγουμε σφάλματα που αποδεδειγμένα κατέστρεψαν ολόκληρους κολοσσούς, έστω και παροδικά.

Μοιραστείτε το

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

© 2005 – 2024 SigmaWeb – Φιλοξενία Ιστοσελίδων | Web Hosting | Streaming Hosting | Dedicated Server | Σχεδιασμός Ιστοσελίδων | GR Domain Name

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον ιστότοπό μας.
ΑΠΟΔΟΧΗ