Υπηρεσίες Internet: Ποιος θα με εξυπηρετήσει;

Αρχική Σελίδα » Blog » Υπηρεσίες Internet: Ποιος θα με εξυπηρετήσει;

Σχεδόν καθημερινό είναι το φαινόμενο, πελάτες να επικοινωνούν με το τμήμα τεχνικής υποστήριξης των λογαριασμών φιλοξενίας, για θέματα development, δυσλειτουργίες τοπικού δικτύου κοκ. μη γνωρίζοντας ότι ο πάροχος φιλοξενίας δεν σχετίζεται με τα άνω ζητήματα ή εργασίες και ουσιαστικά το αποτέλεσμα είναι να μην μπορεί να βοηθήσει.

Η αλήθεια είναι ότι στις υπηρεσίες internet λόγω του ότι η φύση τους είναι άυλη, είναι πολύ εύκολο να μην γνωρίζουμε πραγματικά που θα απευθυνθούμε για να εξυπηρετηθούμε ανάλογα με τα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε.

Αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό, για αυτό και παρακάτω θα προσπαθήσουμε να «διαχωρίσουμε» ενδεικτικά το πεδίο εργασίας των επαγγελματιών στον χώρο του Internet, ενώ στην συνέχεια θα δούμε μαζί κάποιες σύνηθες περιπτώσεις ζητημάτων ως παραδείγματα, προκειμένου στο εκάστοτε πρόβλημα να μπορούμε να απευθυνθούμε στο «αρμόδιο» άτομο ώστε να το επιλύσουμε το ταχύτερο:

*Σαφέστατα δεν είναι δεσμευτικό και απόλυτο, καθώς στην αγορά μπορεί ένας επαγγελματίας να αναλάβει περισσότερους ρόλους του ενός και να αναλαμβάνει περισσότερες «ειδικότητες». Εμείς θα προσπαθήσουμε να  προσεγγίσουμε την εκάστοτε «ειδικότητα» και να την προσδιορίσουμε.

Πάροχος φιλοξενίας:

Ο πάροχος φιλοξενίας ή hosting provider ή host, είναι η εταιρεία στην οποία μισθώνετε ένα πακέτο φιλοξενίας για την ιστοσελίδα σας. Με απλά λόγια σας παρέχει τον χώρο ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει τις εφαρμογές και τα email σας και μεριμνά για την ορθή λειτουργία και απόδοση του χώρου φιλοξενίας.

Σε τι με υποστηρίζει ο πάροχος φιλοξενίας;

Η τεχνική υποστήριξη αφορά σε τεχνικά θέματα που έχουν να κάνουν με τον λογαριασμό φιλοξενίας σας (θέματα email, cpanel, ftp κοκ) και όχι με τις εφαρμογές που επιλέγετε να φιλοξενήσετε.

Ποιες είναι οι «υποχρεώσεις» του παρόχου φιλοξενίας;

Ο πάροχος φιλοξενίας, οφείλει να εργάζεται για την εύρυθμη λειτουργία του server που φιλοξενεί τις εφαρμογές των πελατών, προκειμένου να είναι πάντα ασφαλής και αναβαθμισμένος. Μέριμνα του είναι η επιλογή της καλύτερης υποδομής και η διαχείριση των πελατών ώστε να συνυπάρχουν αρμονικά στον ίδιο server (στην περίπτωση του Shared Hosting).

Επίσης ο πάροχος φιλοξενίας, πρέπει να σας ενημερώνει έγκαιρα για την ανανέωση των υπηρεσιών φιλοξενίας και την ημερομηνία λήξης τους.

Σε ποιες περιπτώσεις δεν είναι αρμοδιότητα του παρόχου φιλοξενίας να με βοηθήσει;

Μηνύματα σφάλματος στην ιστοσελίδα σας, αναβαθμίσεις ιστοσελίδων, δυσλειτουργίες ιστοσελίδων, ασυμβατότητες ιστοσελίδας κοκ είναι θέματα που μπορεί να αντιμετωπίζετε συχνά, αλλά δεν αφορούν τον πάροχο φιλοξενίας σας. Για αυτά τα θέματα θα πρέπει να απευθυνθείτε στον κατασκευαστή της ιστοσελίδας σας.

* Αναλυτικό άρθρο για τα όρια της υπηρεσίας φιλοξενίας, με απλά παραδείγματα, μπορείτε να δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.sigmaweb.gr/web-hosting-service-delimitation/

Η SigmaWeb αποτελεί για πάνω από 13 χρόνια την κορυφαία και πρωτοπόρο εταιρεία στις υπηρεσίες φιλοξενίας στην Ελλάδα, ενώ έχει καταφέρει να δώσει λύσεις σε περιπτώσεις που ο ανταγωνισμός δεν μπόρεσε, παρέχοντας την καλύτερη υπηρεσία φιλοξενίας στην Ελλάδα.

Κατασκευαστής ιστοσελίδας

Ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας, ή αλλιώς Developer είναι το άτομο ή η εταιρεία που αναλαμβάνει την ανάπτυξη της ιστοσελίδας σας και συνήθως την συντήρηση της.

Συνήθως ο σχεδιασμός και τα γραφιστικά αναλαμβάνει γραφίστας, αλλά και ο Developer μπορεί να αναλάβει να δημιουργήσει καθολικά την ιστοσελίδα σας.

Σε τι με υποστηρίζει ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας;

Όλα τα μηνύματα λάθους που μπορεί να εμφανιστούν στην ιστοσελίδα, οι αναβαθμίσεις της, η συντήρηση της, ανανεώσεις και αλλαγές, προσθήκες περιεχομένου ή λειτουργιών, επεξεργασία ιστοσελίδας ώστε να είναι συμβατή με SSL, επαναφορά και debugging μετά από παραβίαση της ιστοσελίδας κοκ

*Αναλυτικό άρθρο για συγκεκριμένα προβλήματα που μπορεί να συναντήσετε στην ιστοσελίδα σας μπορείτε να δείτε εδώ: https://www.sigmaweb.gr/why-my-website-is-not-responding/

Τι γίνεται όταν έχω φτιάξει μόνος μου την ιστοσελίδα μου;

Δυστυχώς σε αυτήν την περίπτωση, είστε «δέσμιοι» της επιλογής σας να μην προσλάβετε έναν επαγγελματία για να σας δημιουργήσει την ιστοσελίδα. Θα πρέπει δηλαδή να βρείτε λύση μόνοι σας ή να προσλάβετε επαγγελματία να σας βοηθήσει.

Βέβαια, αν έχετε επιλέξει για την κατασκευή της ιστοσελίδας σας, κάποιου ανοιχτού κώδικα λογισμικού, όπως πχ WordPress ή Joomla, πολύ πιθανόν να βρείτε κάποιον developer ο οποίος θα θελήσει να αναλάβει την συντήρηση της ιστοσελίδας σας. Αν όμως έχετε χρησιμοποιήσει κάποιον έτοιμο Online Builder τότε σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να περιοριστείτε στις δυνατότητες του Theme που επιλέξατε.

Καταχωρητής Domain Name

Ο καταχωρητής ονόματος χώρου, ή registrar είναι η εταιρεία εκείνη στην οποία μπορείτε να κατοχυρώσετε το domain name που επιθυμείτε, εάν αυτό είναι ελεύθερο προς κατοχύρωση.

Σε τι με υποστηρίζει ο καταχωρητής του domain;

Ο καταχωρητής υποχρεούται ως επί το πλείστων να σας ενημερώσει έγκαιρα για την επικείμενη λήξη του domain σας αλλά και για τους τρόπους ανανέωσης του.

Επιπλέον στον καταχωρητή σας απευθύνεστε για: θέματα ιδιοκτησίας του ονόματος, αλλαγή nameservers, δημιουργία nameservers, λήψη κωδικού εξουσιοδότησης για την μεταφορά του ονόματος, ανακατεύθυνση domain κλπ.

*Στην SigmaWeb, μπορείτε να κατοχυρώσετε το domain της επιλογής σας, στις δημοφιλέστερες καταλήξεις. Η SigmaWeb είναι εξουσιοδοτημένος καταχωρητής ονομάτων χώρου .gr από το 2006

Ο πάροχος τοπικού δικτύου

Ο πάροχος τοπικού δικτύου, ή ISP είναι η εταιρεία (συνήθως τηλεφωνίας) όπου σας παρέχει internet στο χώρο που βρίσκεστε (OTE, Vodafone κοκ).

Σε τι με υποστηρίζει ο πάροχος τοπικού δικτύου;

Σε διακοπές ή δυσλειτουργίες στο internet του χώρου σας, σε συχνές αλλαγές IP που έχουν ως αποτέλεσμα να σας αποσυνδέουν συνέχεια από τις σελίδες που είστε συνδεδεμένοι, σε αποκλεισμό θυρών που έχουν ως αποτέλεσμα να μην μπορείτε να στείλετε emails κοκ

Τεχνικός Υπολογιστών, IT, υποστήριξη συσκευών κλπ

Οι άνω επαγγελματίες, σχετίζονται με την ευθύνη υποστήριξης και αναβαθμίσεων των συσκευών σας, δηλαδή των εφαρμογών και του λειτουργικού του υπολογιστή σας, του laptop ή της Mac συσκευής σας.

Για να μην αντιμετωπίζετε κενά ασφαλείας στις συσκευές σας, πρέπει να έχετε αναβαθμισμένες όλες τις εφαρμογές της και το λειτουργικό, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, μπορεί να παραβιαστεί η συσκευή σας με αποτέλεσμα υποκλοπή προσωπικών κωδικών κοκ.

Επίσης αν ο πάροχος φιλοξενίας σας, «κάνει σωστά την δουλειά του» και σας παρέχει ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον φιλοξενίας, με απόλυτα αναβαθμισμένους servers, θα πρέπει να διατηρείτε αναβαθμισμένες τις συσκευές σας, προκειμένου να μην αντιμετωπίζετε θέματα ασυμβατότητας με τυχόν παλιές εκδόσεις στις εφαρμογές του υπολογιστή σας.

Διαφημιστική εταιρεία

Ένας διαφημιστής ή ένας υπεύθυνος web marketing αναλαμβάνει την διεξαγωγή μιας διαφημιστικής καμπάνιας στα κοινωνικά δίκτυα (facebook, Instagram κλπ), ή την δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας Google Adwords κοκ. Ενίοτε, δημιουργεί και τους εταιρικούς σας λογαριασμούς ή σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα.

Σε τι με υποστηρίζει μια διαφημιστική εταιρεία;

“Ευθύνη” ενός υπεύθυνου web marketing είναι η προώθηση στο διαδίκτυο της ιστοσελίδας σας. Μπορείτε να απευθύνετε σε αυτόν τον συνεργάτη, οποιαδήποτε απορία έχετε περί της εμφάνισης σας στα κοινωνικά δίκτυα ή για τον τρόπο λειτουργίας των διαφημιστικών καμπανιών που διεξάγετε.

Case Studies

Παρακάτω ακολουθούν μερικές συνηθισμένες περιπτώσεις ζητημάτων που μπορεί να αντιμετωπίσετε, αλλά και αναφορά σε ποιόν (ή ποιους συνδυαστικά!) από τους άνω συνεργάτες σας, πρέπει να απευθυνθείτε για να επιλύσετε το ζήτημα:

Πρόβλημα 1

«Δεν μπορώ να στείλω email»

Σε αυτήν την περίπτωση,  αν δεν λαμβάνετε κάποιο συγκεκριμένο error ή μήνυμα σφάλματος το οποίο μπορείτε να παραθέσετε στον πάροχο φιλοξενίας σας, για να σας βοηθήσει, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι αν χρησιμοποιείτε κάποιον client (πχ outlook, thunderbird, mac client κοκ), έχετε ενεργοποιημένη την επιλογή “my server requires authentication” ή «ο διακομιστής απαιτεί έλεγχο ταυτότητας».

Αυτό το ελέγχετε γιατί αν δεν είναι ενεργοποιημένο, τότε κατά την αποστολή email δεν φαίνεται στο Internet η IP του server που φιλοξενείστε, αλλά η IP του τοπικού σας δικτύου (όπου συνήθως μπλοκάρονται αυτές οι IPs).

Αν τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει τότε, ενδεχομένως ο πάροχος τοπικού σας δικτύου μπλοκάρει την πόρτα 25 και μπορείτε να την αλλάξετε στον client που χρησιμοποιείτε σε 26.

Ποιοι εμπλέκονται σε αυτό το case;

  1. Πάροχος φιλοξενίας
  2. Πάροχος τοπικού δικτύου
  3. Τεχνικός υπολογιστών (αν δεν γνωρίζετε να κάνετε τις απαιτούμενες αλλαγές στις ρυθμίσεις των εφαρμογών του υπολογιστή σας)

Πρόβλημα 2

«Δεν βλέπω την ιστοσελίδα μου»

Επιβεβαιώνετε ότι δεν έχει λήξει το πακέτο φιλοξενίας ή το domain σας.

Αν όχι, τότε επικοινωνείτε με τον κατασκευαστή της ιστοσελίδας σας για να διορθώσει το πρόβλημα. Τέλος μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια από τον πάροχο φιλοξενίας, μήπως μπορεί να δει την πηγή του προβλήματος.

 

Ποιοι εμπλέκονται σε αυτό το case;

  1. Καταχωρητής Domain Name
  2. Πάροχος φιλοξενίας
  3. Κατασκευαστής ιστοσελίδας

Πρόβλημα 3

«Η ιστοσελίδα μου έχει παραβιαστεί»

Επικοινωνείτε άμεσα με τον κατασκευαστή της ιστοσελίδας σας, ώστε να αφαιρέσει τον κακόβουλο κώδικα από την ιστοσελίδα σας και να κάνει τις απαραίτητες αναβαθμίσεις στις εφαρμογές σας.

Προληπτικά μπορείτε να επικοινωνήσετε και με τον πάροχο φιλοξενίας σας ώστε να αλλάξετε κωδικούς πρόσβασης στο πάνελ διαχείρισης του λογαριασμού φιλοξενίας.

 

Ποιοι εμπλέκονται σε αυτό το case;

  1. Ο Κατασκευαστής της ιστοσελίδας
  2. Προληπτικά ο Πάροχος φιλοξενίας

Πρόβλημα 4

«Η ιστοσελίδα μου εμφανίζει μηνύματα λάθους»

Επικοινωνείτε με τον κατασκευαστή της ιστοσελίδας σας προκειμένου να ελέγξει την ιστοσελίδα σας για δυσλειτουργίες ή σφάλματα.

Αν ο developer σας κάνει τον απαραίτητο έλεγχο και αναβαθμίσεις, επικοινωνείτε προαιρετικά με τον πάροχο φιλοξενίας σας μήπως μπορεί να σας δώσει κάποιο βοηθητικό στοιχείο.

 

Ποιοι εμπλέκονται σε αυτό το case;

  1. Ο Κατασκευαστής της ιστοσελίδας
  2. Προαιρετικά Ο Πάροχος φιλοξενίας

Πρόβλημα 5

«Κάνω διαφήμιση και η ιστοσελίδα μου έπεσε ή καθυστερεί πολύ να φορτώσει»

Εδώ το πρόβλημα εντοπίζεται πριν την έναρξη της διαφημιστικής σας καμπάνιας. Θα πρέπει ο υπεύθυνος web marketing που έχει αναλάβει την διαφημιστική καμπάνια, να σας ενημερώσει για την προβλεπόμενη αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σας. Εσείς με την σειρά σας (ή ο υπεύθυνος marketing), πρέπει να επικοινωνήσετε με τον πάροχο φιλοξενίας σας, ώστε να βρείτε το ιδανικό πακέτο φιλοξενίας το οποίο θα μπορεί να στηρίξει την αυξημένη επισκεψιμότητα όπου θα δημιουργηθεί εξ αιτίας της διαφημιστικής καμπάνιας σας.

Παράλληλα, θα πρέπει να επιβεβαιώσετε με τον developer της ιστοσελίδας σας, ότι η ιστοσελίδα σας είναι πλήρως optimized ή ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην αντιμετωπίσει πρόβλημα με την αυξημένη επισκεψιμότητα.

Ποιοι εμπλέκονται σε αυτό το case;

  1. Ο υπεύθυνος marketing
  2. Ο πάροχος φιλοξενίας
  3. Ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας

Από τα άνω, γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι για την λύση του προβλήματος πρέπει να απευθυνθείτε στο αρμόδιο άτομο για την εξυπηρέτηση σας. Για να το κάνετε εύκολα αυτό, πρέπει να είστε προσεκτικοί με τα «συμπτώματα» του προβλήματος που αντιμετωπίζετε.

Το πιο σημαντικό όμως, είναι ο διαχωρισμός στην σκέψη μας, για το ποιος επαγγελματίας σχετίζεται με ποια υπηρεσία και που φτάνουν τα όρια της υπηρεσίας που μας παρέχει. Όπως για παράδειγμα δεν θα ζητούσαμε από τον χασάπη του σούπερ μάρκετ να μας λύσει το υδραυλικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σπίτι μας, έτσι αντίστοιχα δεν μπορούμε να «απαιτούμε» από τον καταχωρητή του domain μας να μας διορθώσει την δυσλειτουργία της ιστοσελίδας μας (!).

Όπως αναφέραμε στην αρχή του άρθρου μας, οι άυλες υπηρεσίες του internet είναι πολύ εύκολο να μας μπερδέψουν ως προς τα όριά τους και τις υποχρεώσεις του εκάστοτε επαγγελματία. Για την καλύτερη λοιπόν εξυπηρέτηση μας, θα πρέπει να γνωρίζουμε τον κύκλο των συνεργατών μας και μέχρι που μπορεί ο καθένας να μας εξυπηρετήσει. Έτσι οποιοδήποτε πρόβλημα δημιουργείται, θα βρίσκει άμεσα την λύση του απευθυνόμενο στο αρμόδιο άτομο!

 

Μοιραστείτε το

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

© 2005 – 2019 SigmaWeb – Φιλοξενία Ιστοσελίδων | Web Hosting | Streaming Hosting | Dedicated Server | Σχεδιασμός Ιστοσελίδων | GR Domain Name

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο