Είναι το περιεχόμενο σας αδιάφορο ή το κοινό σας αδιαφορεί;

Αρχική Σελίδα » Blog » Είναι το περιεχόμενο σας αδιάφορο ή το κοινό σας αδιαφορεί;

Όλες οι Marketing ενέργειες πλέον προϋποθέτουν τη διάδραση -με οποιοδήποτε τρόπο- με τα Social Μedia. Μέρος της καμπάνιας συνήθως αποτελεί η αναδημοσίευση του περιεχομένου στα Social Media ή πολλές φορές ολόκληρη η καμπάνια διενεργείται κατ’αποκλειστικότητα βασισμένη στο viral των Social Media. Στόχος είναι η καμπάνια να διαδοθεί (share) όσο πιο γρήγορα και cost-free γίνεται και σε όσους περισσότερους γίνεται. Αυτός ο τρόπος είναι πλέον εφικτός μόνο μέσα από τις δωρεάν social πλατφόρμες (Facebook, G+, Twitter κ.α.).

Ωστόσο μια Social καμπάνια δε στέφεται πάντα με επιτυχία.

Γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό; Τι δε λειτούργησε σωστά αφού δεν κοστίζει τίποτε η αναδημοσίευση ενός post ή το πάτημα ενός κουμπιού Like;

Μετά από έρευνες που έγιναν, διαπιστώθηκαν οι παρακάτω βασικοί λόγοι που το κοινό δεν προχωρά σε αναδημοσίευση του περιεχομένου μιας καμπάνιας, όσο εύκολο κι ανέξοδο κι αν είναι να πατήσουν απλώς και μόνον ένα κουμπί (share, like, retweet, g+ κ.α.).

1. Σαν πρώτος λόγος διαπιστώθηκε το γεγονός ότι το κοινό σκεφτεται ξανά και ξανά τις συνέπειες αναδημοσίευσης ενός post για πολλούς και διαφόρους λόγους. Αυτοί οι λόγοι μάλιστα μπορεί να τον ωθήσουν την τελευταία στιγμή να ακυρώσει το repost της δημοσίευσης.

Γιατί μπορεί όμως να διστάσει ο χρήστης; Διότι πλέον καλείται να υποστηρίξει κάτι δημοσίως, σε κοινή θέα με γνωστούς κι αγνώστους που αλληλεπιδρούν μαζί του στα social network, εκτίθεται και συγχρόνως βρίσκεται υπόλογος της επιλογής του.

Προσφάτως διανύσαμε όλοι μια έντονη εκλογική περίοδο. Όλοι καταλήξαμε στην κάλπη έχοντας επιλέξει σταυροδοσία, είτε πολύ πριν την κρίσιμη στιγμή είτε μέσα στο παραβάν. Πόσοι από εμάς, όμως, διαβάζοντας στο Facebook ή στο Twitter προεκλογικές δηλώσεις υποψηφίων που θα θέλαμε να υποστηρίξουμε επιλέξαμε τελικά να μην τοποθετηθούμε; Δεν πατήσαμε ούτε like, ούτε repost, τίποτε από αυτά που θα άφηναν ένα σημάδι στο προφίλ μας. Άστοχο ή εύστοχο παράδειγμα, ισχύει κι εφαρμόζεται σε όλες τις περιπτώσεις. Διστάζουμε, σκεφτόμαστε ξανά και ξανά τι συνέπεια θα έχει η όποια τοποθέτηση μας και πολλές φορές επιλέγουμε να αποτραβηχτούμε.

Όταν η καμπάνια σας λοιπόν, αφορά σε συγκεκριμένη ομάδα ατόμων ή απαιτεί συγκεκριμένη τοποθέτηση (υπέρ ή κατά), θεωρείστε σίγουρο ότι αρκετοί από το στοχευμένο κοινό θα αγνοήσουν το post – όχι επιτηδευμένα αλλά σκεπτόμενοι με τη σειρά τους το δικό τους κοινό & δημόσιο προφίλ. Συνεπώς, φροντίστε η καμπάνια σας να έχει απήχηση σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό, όσο βέβαια αυτό είναι εφικτό, και να μην απαιτεί κάθετες τοποθετήσεις.

2. Ως δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας θεωρείται ο σκοπός της καμπάνιας και πόσο αφορά στο χρήστη ή τι θα κερδίσει μέσα από τη συμμετοχή του. Υπάρχουν διάφορες διαστάσεις στην ταυτότητα του χρήστη: η συναισθηματική, η προσωπική, η κοινωνική, η ομαδική. Κάθε φορά που “τρέχετε” μια καμπάνια φροντίστε να αποσκοπείτε στη διέγερση μίας τουλάχιστον από τις παραπάνω πτυχές. Εάν η αναδημοσίευση του post σας δεν αγγίζει καμία από τις παραπάνω τότε έχετε ελάχιστες πιθανότητες να δημιουργήσετε μια viral καμπάνια. Ο χρήστης για να οδηγηθεί σε μια πράξη πρέπει να λάβει ένα ερέθισμα το οποίο θα αφορά είτε στην κοινωνική του υπόσταση, στο συναισθηματισμό του, στην ομαδικότητα του ή τις προσωπικές του ανησυχίες.

3. Παράγοντας τρίτος: O καταναλωτής θέλει να αντιμετωπισθεί ως φίλος κι όχι ως πελάτης. Κι εσείς ο ίδιος αυτό ακριβώς δεν αποζητάτε όταν επισκέπτεστε ένα κατάστημα; Να σας μιλήσει ο πωλητής ευθέως, με συμπάθεια, θέρμη κι ειλικρίνεια… Ο μόνος λόγος που σας ελκύει αυτή η συμπεριφορά είναι διότι ενεργοποιείται η συναισθηματική σας ιδιότητα (που αναφέραμε και προηγουμένως). Όταν προσεγγίσετε τον πελάτη σας σα φίλο, έχετε περισσότερες πιθανότητες να τον μετατρέψετε όντως σε φίλο που θα θέλει να σας υποστηρίξει, να αναδημοσιεύσει το περιεχόμενο σας, να αφήσει μια θετική κριτική για εσάς…

4. Αξίες & Στόχοι. Από έρευνες διαπιστώθηκε ότι οι καταναλωτές πιο εύκολα μοιράζονται περιεχόμενο που σχετίζεται με ηθική κι αξίες, στόχους και ιδεώδη παρά με θρησκεία, πολιτική ή CORPORATE STUFF (τα παραπάνω ενέχουν κάθετες τοποθετήσεις).  Γι’αυτό και οι marketers στο περιεχόμενο που δημιουργούν προσπαθούν να προσεγγίσουν τον user μέσα από αναφορές σε ιδεώδη καθώς έτσι έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εμπνεύσουν – προκαλέσουν το ενδιαφέρον.

Μοιραστείτε το

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

© 2005 – 2024 SigmaWeb – Φιλοξενία Ιστοσελίδων | Web Hosting | Streaming Hosting | Dedicated Server | Σχεδιασμός Ιστοσελίδων | GR Domain Name

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον ιστότοπό μας.
ΑΠΟΔΟΧΗ